Aan het woord
Thymen en Robin
Binnen het supportteam hebben Thymen en Robin een focus op Windows OS & Backend, met hier en daar wat Linux. Thymen: "We houden ons vooral bezig met het onderhouden en operationeel houden van klantomgevingen. Daarbij hebben we te maken met met verschillende systemen, zoals SQL, Exchange, IIS, Hosting en nog veel meer. We vormen de eerste lijn voor klanten, via telefoon en mail. Daarnaast gaan we op zoek naar oplossingen voor klantvragen die we niet direct kunnen beantwoorden." Robin vult aan: "We doen dit werk nu ongeveer een jaar en sinds een maand of vier hebben we er zogenaamde beheerdagen bijgekregen. Op die dagen krijgen we de gelegenheid om de wat meer uitdagende issues en grote wijzigingen aan omgevingen op te pakken. Dat is leuk, want je kunt dan echt een hele dag focussen op één technisch vraagstuk."
"Je kunt je hier in heel veel verschillende richtingen ontwikkelen"
Een hecht team
Het team van Thymen en Robin telt naast henzelf nog een support engineer en een stuk of zes beheerders, aldus Robin: "Die beheerders doen bijvoorbeeld de monitoring en het patchen van systemen. Ze helpen ons ook vragen te beantwoorden waar we zelf niet uitkomen. We hebben een dagelijkse stand-up, dus we weten van elkaar waar we mee bezig zijn. We zijn een hecht team en de communicatie is goed georganiseerd. Maar een geintje tussendoor kan gelukkig ook. Altijd goed voor de sfeer!"
Tijd om door te groeien
Thymen noemt het supportwerk dat hij doet lekker veelzijdig. "Je krijgt te maken met allerlei facetten, zoals storage, virtualisatie, werkplekken en infrastructuur. Zo kun je ook ontdekken wat je wel en niet leuk vindt. We hebben in korte tijd ontzettend veel technische kennis opgedaan. Maar nu vinden we het allebei tijd om door te groeien, voorlopig in de richting van beheer. Onze teammanager stimuleert ons daar ook in." Robin knikt: "En binnen Previder zijn zoveel disciplines, je kunt je hier in heel veel verschillende richtingen ontwikkelen. Misschien wil ik later wel wat meer de kant van projecten of consultancy op. Dan kun je echt zelf dingen gaan bedenken en bespreken met klanten. Dat lijkt me ook geweldig."
Behulpzame collega's
Nog even over de sfeer op het werk: daar zijn Thymen en Robin het over eens. "Die is gewoon top", aldus Thymen. "Als je hier net binnen komt, lijkt het misschien wel een beetje overweldigend wat er allemaal op je afkomt. Maar je hoeft maar te vragen en er staat wel iemand klaar om je te helpen." Robin: "Dat was al zo toen ik nog aan het afstuderen was, toen heb ik ook al heel veel gehad aan de collega's. En het is hier gewoon supergezellig."