Terug naar overzicht

Koen Hampsink

Hij kwam bij Previder ooit binnen als stagiair vanuit de opleiding HBO-ICT ITSM. Dat beviel van beide kanten zo goed dat hij nog een tijdje kon blijven, als parttime medewerker eerstelijns support. Nu, ruim 4 jaar later, is hij vrijwel elke dag op pad om Previder-klanten op allerlei manieren te ondersteunen. Koen Hampsink (26) staat niet stil.

Vast contract

Na zijn stage bij Previder koos Koen er bewust voor om zijn afstudeeropdracht bij een andere IT-dienstverlener te gaan doen. “Ik wilde ook wel eens zien hoe het er bij een ander bedrijf aan toegaat. Dat was leerzaam, maar uiteindelijk had ik het bij Previder toch beter naar mijn zin.” Begrijpelijk dus dat Koen na zijn afstuderen de kans greep om terug te keren naar het oude nest, waar hij fulltime aan de slag kon met een vast contract.

Stappen maken

Op het moment dat Koen bij Previder in vaste dienst kwam, kon hij direct een mooie stap maken in zijn carrière. “Tijdens mijn periode als parttimer was ik in mijn werkzaamheden al een eind opgeschoven richting tweede lijn. Dus toen ik mijn contract kreeg aangeboden, heb ik gezegd dat ik wel graag meteen wilde starten op tweedelijns niveau. Die kans heb ik ook gekregen, daar was ik blij mee. Vervolgens heb ik tijdens de periodieke gesprekken aangegeven dat ik de ambitie heb om de kant van de consultancy op te gaan. Mijn leidinggevende vond dat een goed idee en ik heb de ruimte gekregen om alvast vlieguren te maken in de buitendienst. Zo heb ik kunnen doorgroeien naar de functie van IT Specialist bij de afdeling Projecten & Consultancy. Ik zie het als een mooie stap in de richting waar ik uiteindelijk heen wil.”

Koen Hampsink - IT Specialist

Goed gevoel

Voorlopig bevalt het Koen uitstekend om IT Specialist te zijn. “In mijn vorige functies zat ik een beetje vast in de wat oudere techniek in één kennisgebied. Als IT Specialist ben ik veel breder bezig, met complexere vraagstukken die ook meer de moderne techniek in gaan. Bovendien ben ik iemand die het leuk vindt om klanten goed te leren kennen in plaats van alleen problemen op te lossen via mail en telefoon. Ik kan nu vaak een hele dag besteden aan één klant en die klant echt verder helpen, niet op afstand maar op locatie. Na zo’n dag ga ik met een goed gevoel naar huis.”

Vrijheid en flexibiliteit

De IT Specialisten van Previder zijn allemaal veel op pad, dus ze zien elkaar zeker niet elke dag, aldus Koen. “Maar we zoeken elkaar wel regelmatig op via telefoon of Teams, om even bij te praten of kennis en ervaringen uit te wisselen. Dat sociale is ook typisch Previder, denk ik. Het is hier allemaal heel open en collegiaal. Je krijgt veel vrijheid om de dingen op jouw manier te doen en je mening te geven. Er is volop flexibiliteit, ongeacht welke functie je hebt, en iedereen is bereid elkaar te helpen. Nieuwkomers worden prettig ontvangen en zorgvuldig begeleid. En als je zelf maar goed aangeeft wat je wilt en laat zien dat je het kunt, dan krijg je hier ook de kans om het te bereiken.”