Lees hier de ervaringen van onze collega's!
Joris groeide door naar IT Specialist
Joris Gerretsen
Uitdagend, gezellig en leerzaam
Zo omschrijft Joris in drie woorden zijn werk bij Previder. In augustus 2020 startte hij als 21-jarige ‘young professional’ zijn loopbaan bij Customer Services. Joris gaf destijds al direct aan dat hij een baan in de buitendienst ambieert om uiteindelijk IT Consultant te worden. Nadat hij ruim twee jaar onze klanten enkel telefonisch sprak en ondersteunde, reist Joris nu het land door om klanten te bezoeken en zaken bij hen op kantoor op te lossen.
Terugkijkend op zijn start bij Previder geeft Joris aan dat zijn inwerkperiode goed verlopen is. "In het begin komt er veel op je af, maar met een duidelijk inwerktraject en behulpzame collega's zat ik er meteen helemaal in. We leveren verschillende diensten en hebben veel klanten waar je al vrij snel telefonisch contact mee hebt."
Eerste doorgroeimogelijkheid
De maanden vlogen voorbij en hij had na een half jaar al zijn eerste doorgroeimogelijkheid. In februari 2021 kreeg hij tweedelijnsrechten zodat hij meer meldingen zelf kon oplossen. Nadat hij een half jaar meer meldingen zelf kon oplossen, vroeg Joris aan zijn leidinggevende destijds wat hij nodig had om door te kunnen groeien naar het team van Projecten en Consultancy. Na paar gesprekken met de verantwoordelijke managers en onze directeur is de bal voor hem gaan rollen. Tijdens deze gesprekken maakte hij zijn ambitie kenbaar en hij houdt zijn doel voor ogen. Hij ging vervolgens een paar dagen per week detacheringsklussen bij klanten uitvoeren en de andere dagen werkte hij bij Customer Services. Eigenlijk een soort duobaan dus. Op deze manier kreeg Joris de mogelijkheid om te ervaren of werken in de buitendienst wat voor hem was.
"Als de klant tevreden is, ben ik dat ook.”
Een dubbelrol en kijken wat bij hem past
Vervolgens maakte Joris in deze periode ook de stap van de eerste lijn naar de tweede lijn en kon zich richten op de meer complexere meldingen en ondersteunde hij collega’s bij onderhoudswerkzaamheden. Voor onder andere Tactus en FC Twente voert hij dan detacheringswerkzaamheden uit. Tijdens het project bij FC Twente voert hij projectwerkzaamheden uit bij deze klant en vormt hij een schakel tussen het projectteam en Customer Services. Inmiddels zit hij wekelijks gedetacheerd bij deze klant en ondersteunt hij ook tijdens de wedstrijden. Hij is blij met de stap die hij heeft gezet. "De basiskennis heb ik op de supportafdeling opgedaan, maar nu kan ik me richten op het inrichten van nieuwe omgevingen in plaats van onderhouden. Het persoonlijke contact met klanten, luisteren naar hun wensen en samen tot passende oplossingen komen, is wat een IT Specialist in de buitendienst dagelijks doet. Dat is toch anders dan op de supportafdeling."
Samen de klant helpen
Ondanks de uitdagingen van teamoverstappen benadrukt hij het ondersteunende karakter van zijn collega's. "De collega’s zijn allemaal bereid elkaar te helpen omdat we allemaal hetzelfde willen: de klant helpen! Dat merk je ook aan de sfeer als je door ons kantoor loopt. Het is belangrijk om samen te kijken naar de mogelijkheden die er zijn en met elkaar mee te denken. Daarin heeft de organisatie me heel goed geholpen. "Wat Joris het meest waardeert aan zijn werk als IT Specialist, is de diversiteit in zijn dagelijkse taken. Hij gaat van het oplossen van meldingen bij de ene klant naar het bedenken van oplossingen voor it-vraagstukken bij een andere klant. "Iedere dag is anders, maar het leukste is toch wel samenwerken met collega’s aan een nieuwe omgeving in een project. "Joris rijdt tevreden en voldaan ‘s avonds terug naar huis wanneer hij na onderzoek, nieuwe dingen heeft geleerd over zijn vakgebied. Wanneer ik (bijna) alle vraagstukken van de klant heb kunnen oplossen, ik de klant kan aankijken voordat ik wegga en hij mij bedankt voor mijn komst. Als de klant tevreden is, ben ik dat ook”.